19.5.07

Fukt i fördelaren

Dagga dagga dagga. Nähä. Dagga dagga dagga. Jag vrider på nyckeln men den vill inte. Inte sticka iväg på nya äventyr med fin musik i högtalarna. Inte känna den totala friheten. Den vill stå kvar på sin ingrodda obetalda parkeringsplats. Dagga dagga dagga. Nähä inte nu heller. Det blev ingen Stefan Sundström konsert idag. Bilen vill inte starta. Det kallas visst för fördelarlock. I fördekarlocket kan det komma fukt. Och det gjorde det visst i mitt fördelarlock (bilens alltså...) Nu verkar jag helt förvirrad när det gäller bilar. Men jag har faktiskt bytt fördelarlock en gång.

Till sist startade bilen. Men Stefan Sundström-konserten var över för länge sedan.
Nu är jag utrustad till nästa gång som bilen inte startar. Jag har nämligen köpt 5-56. Funkar till allt.

3 kommentarer:

bjornel sa...

Fem femtisex! Allt väl? Ring mig på 0706814822!

bjornel sa...

Eller messa om du så vill =)

Tankezoo.se sa...

Fördelarfukt har jag råkat ut för! har du en saab eller?

 
Musik bloggar