18.8.07

Indiegympa!

Läste DN idag. Äntligen har indiemusiken befruktat sig med idrottsrörelsen. Kan vi tala om en ny period? Indie-idrott? Nej, snarare en light-variant. Indiegympa! Judy.se har också vart där

Jag har testat Friskis och köttis några gånger. Men varje gång har jag känt mig så otroligt felplacerad. Jag känner inte glädjeruset när jag hör E-type (coming up coming up) och hopp och studs-instruktören ropar ÅHHHHH KOM IGEN! SÅ BÖJER VI PÅ KNÄNA!!! Det är alledes för många mina-intressen-är-fika-träna-titta-på-film-smala-med-drickafalaska-människor på dessa tillställningar. Och så kommer man själv dit. Småfet med en urtvättat t-shirt. Drickaflaskan är en sån där gammal sirapsflaska. Så felplacerad. Och så gör jag alla rörelser och skutt fem minuter efter alla andra.

Indiegympa verkar vara så otroligt prestigelöst! Så får man ju hoppa till bra musik. Vilka låtar ska man gympa till? Skriv det i kommentaren!

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar