3.10.07

Mix Megapol-kenta vann



Eftersom min omröstning angående den bästa Kent-skivan har fått ett smärre tekniskt fel så avslutar jag den nu. Nu är det alltså slutröstat på bästa Jocke berg-vaxet. 23 tappra fans röstade. Och det är väl bara att gräva ner stridsyxan. Bakåtsträvarna har fått sig en käftsmäll. Mix Megapol-lyssnarna har nått framgång. Vapen & Ammunition vann omröstningen med totalt sex röster (26 %).

Jag lyssnade faktiskt på skivan häromdagen. Och den är lika hittig som vanligt. Men jag hade glömt hur bra "Elite" var. Med gospelinspirerad kör och allt.

Vi som gillar gamla Kent vi kan ju glädjas över att debutplattan hamnade på en tredelad andra plats. Där finner vi även Du & jag döden och Hagnesta Hill. Jag kan inte bestämma mig om Hagnesta Hill eller dubuten är bäst. Jag älskar ljudbilden (haha! jag låter som ett Toto-fan!) på Hagnesta men debuten är så himla "jag-har-förlortat-oskulden-och-jag-skiter-i-vad-ni-säger-för-jag-spelar-faktiskt-i- Kent"-aktig på ett stöddigt och bra sätt.

Det märkliga i min undersökning (den är jättevetenskaplig!) är ju att Verkligen hamnar så långt ner. Hallå?! Har ni glömt Avtryck, Kräm, Gravitation och Halka? Det är ju superhits!

Snart kommer i alla fall Kents nya platta. Det blir nog en ny snackis. Men det första singelsläppet skvallrar om en ljus Kent-era. Det känns som mer jävlaranamma än förut, speciellt om man jämför med V & A. Den som lever får se.

1. Vapen & Ammunition 6 (26%)
2. Du & jag döden 4 (17%) Kent 4 (17%) Hagnesta Hill 4 (17%)
3. Isola 3 (13%)
4. Verkligen 1 (4%) B-sidor 1 (4%)

2 kommentarer:

Karlsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karlsson sa...

Vi som tycker Kent är skit då, oavsett platta, vad ska vi rösta på?

 
Musik bloggar