25.2.08

Ursäkta, måste ni ha sex?

Nu är det dags att vara personlig i den här bloggen.
De jag kommer skriva om i detta inlägg läser förmodligen inte den här sidan. Så det är väl bara att skriva på.

Söndag morgon klockan sju. Vaknar av ett avlägset läte. Känns som det kommer från källaren. Men det kommer nog från några lägenheter bort. Det stönas. Fan, tänker jag.
Försöker somna om. Men det går inte, jag är klarvaken. Generad. Det stönas högre och högre, det skakar till och med till i väggarna. Dom slutar inte. Jag är tvungen och gå upp. Sätter på teven och höjer ljudet. Jag vet inte vad jag ska ta vägen.

När någon spelar hög musik eller har fest och härjar så är det ju brukligt att man går över och säger till om man störs av stojet. Men när man störs av att någon har sex – hur gör man då? I helgen kändes det fasen som om dom låg i soffan i min lägenhet. Så tydligt hördes allt.
Ska man gå över till grannen, ringa på, ursäkta kan ni sluta att ha sex? Eller bli så där tråkig formell: ursäkta, kan ni sluta utbyta kroppsvätskor med en sådan kraftig volym? Ursäkta, måste ni vara så upphetsade, ursäkta måste ni ha ett sånt bra sexliv?

En gång när jag stördes av att grannen spelade hög musik på kvällen så ringde jag hyresvärden nästa dag. Dagen därpå hade han lagt lappar i allas brevinkast med uppmaningen att visa varandra hänsyn efter att det inkommit klagomål om att någon spelat musik på hög volym.

”Vänligen visa respekt för dina grannar när du utför dina kärleksriter. Om du måste låta så ska du göra det i en sådan volym att grannen inte kan höra…ljuden. Om du och din partner någon gång under året vill ha mera högljudda sexuella aktiviteter måste dina kringliggande grannar informeras i god tid i förväg. Gärna genom anslag på den gemensamma anslagstavlan som finns i vardera trappuppgång”. Ja så hade det kanske stått på hyresvärdens lappar.

2 kommentarer:

Tankezoo.se sa...

Jobbigt Peter!
Det blir till att inhandla öronproppar.

Anonym sa...

Haha.. jag hade skrivit en fin liten lapp och lagt i lådan :P

 
Musik bloggar