8.6.09

De sa JA!

Syster Carina gifte sig i helgen med sin Erik. Här kommer en textsammanfattning i punktform.

* Mormor, 93 år, var coolast på festen och tog några danssteg med rullatorn. Jag trodde aldrig att jag skulle få dansa med min mormor in på nattkröken, dessutom med en öl i näven.

* Carina och Erik sa ja i kyrkan. De var otroligt vackra så jag började grina när de kom i kyrkan. Syskonbarnen var så söta, men vita klänningar som min mor gjort.

* Hela familjen Johansson dansade disco på festen, första gången vi dansat tillsammans. Fantastiskt kul. Och vuxenpoäng.

* Jag blev slagen i huvudet med en kudde tre gånger under natten. Det var sambon i överslafen som ville få tyst på mitt snarkande.

* Talet gick hem och även sången. Jag var helt slut efter mitt framträdande.

* Jag och sambo dansade loss och chockade publiken. Det blev någon slags dans från en film som jag inte kommer ihåg vad den heter.

* Jag kom fram till att Micke ser ut som Filip Hammar och en annan av gästerna ser ut som Ross i Vänner. Knappt någon höll med.

Det här var nog den roligaste kvällen på länge! Hela familjen samlad runt ett kärleksbudskap: giftemålet.

Bilder kommer.

2 kommentarer:

Mor sa...

Vilken fest ni fått uppleva, ser allt framför mej enligt din beskrivelse. Det gör gott att få rocka loss med "mogna föräldrar" och inte minst en danssugen mormor. Det behöver upplevas.

Anonym sa...

Hmm... "De som JA"? Och eftersom jag, den kuddboxande och dansanta sambon, var med... så minns jag det som att din syster heter CarinA? Puss!

(Det är en yrkesskada... att jag hittar fel i texter)

 
Musik bloggar