11.7.09

Hur gick det här till?

Nä nu är det dags att rycka lite liv i den här bloggen.

Snart är det dags att lämna Falun, som ni kanske vet, så bor jag inte längre på Cabinstreet utan på annat håll i Falun, men det inarbetade namnet får stå kvar på den här bloggen.

Det blir snart Stockholm för mig och sambon.

Vi ska bo i ett litet hus i Älvsjö, inte inne i stan som alla tycks sträva efter. Vi har vart för mycket på landet för att haja att man ska bo i city. En god vän i den Kungliga Hufvudstaden har redan varnat oss: det är för långt ut, menar han. Vi kanske håller med honom efter ett tag. Men i city finns det inte så mycket gräsmattor, egna parkeringsplatser och äppelträd i direkt anslutning till boendet.

En sak är jag lite oroad över inför Stockholmslivet: hur i hela friden ska jag hitta? Jag hittar ju knappt in i stan! Första gången vi besökte huset så tog vi oss dit via GPS. Och den kan man ju inte ha varje gång. "Vänta, jag ska bara sätta på GPS:en först" säger man när man ska åka från jobbet någon kulen eftermiddag i oktober. Nej det är dags att börja köra utan GPS. Stackars sambon som kommer få stå ut med arga tillrop i trafiken när undertecknad svär över enkelriktade gator och stockholmare som inte blinkar, etc.

Den sista juli drar vi iväg, tjoho! Det ska bli fantastiskt kul.
Häromdan gjorde vi adressändring och fick ett nytt telefonnummer av Bredbandsbolaget som inleddes med 08. 08!? Ja den inbitna västkustpatriotisten har tydligen vänt på en guldtia och blivit 08. Grattis!

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar