26.7.09

Nu reder vi ut saker och ting

Saker och ting måste redas ut. Nu ska jag reda ut min Faluvistelse. Först tänkte jag göra en bu och bä-lista, plus och minus liksom. Men jag snor På stans eminenta ”Hej Konsument!”-lista istället. Tack DN. Vissa frågor har inte med Faluvistelsen att göra. Men jag svarar på dem ändå.

Bästa promenad: Backen ner mot Stora Kopparbergs kyrka om hösten.
Äter lyxmiddag på: Hamburgare på Harrys har funkat bra, men det kanske inte är lyxmiddag?
Bästa mikromaten: Sparrissoppa!
Favoritförort: Stångtjärns badplats
Fikar gärna på: Den där nya italienska haket vid Stora torget som jag alltid glömmer av namnet på
Bästa bar: Marres, när jag och Pappa Katt var DJ:s där. Vi blev bjudna på öl på löpande band. Bra bar :-)
Bästa drink: Öl!
Bästa brunchen: Hemma, och lilla Europas bagetter.
Bästa konsertlokalen: Arenan, även bästa replokalen. Här försökte Kanske Älskling överrösta hårdrocksbanden i grannlokalerna. Det gick väl så där.
Senaste Faluupptäckt: De nya galleriorna. Det har blivit riktigt snyggt faktiskt.
Senaste teaterföreställning: Selma på Dalateatern. Riktigt bra!
En bra gå bort-present: Dalahäst?
Favoritlyxartikel: Tidningen Filter, det är lyx för mig
Läser just nu: Filter och Café
Favoritråvara: Köttfärs, vad annars?
Favoritskor: Svarta Fred Perry.
Favoritmärke: bob hund
Favoritfärg: Svart
Klädkonto per månad: Hm. 500 kanske?
Motionerar: Gjorde lite i våras på Lugnets fysiocenter. Men nu promenerar jag bara
Mest överskattade affär i Falun: Svårt att säga. Men många affärer har ett ganska tunt utbud tycker jag.
Det dyraste jag har köpt: En bil.
Favoritprodukt på Systemet: Oppigårds öl, från Hedemora
Favoritprodukt på Apoteket: Huvudvärkstabletter…
Bästa fyllekäket:
Det är ju alltid en klassiker att stå i kö till Gandis. Som alltid tar 100 år! Men bra mat när man väl kommer fram…
Lyssnar på: Musik?
Senast gnolade: Har haft Pixies Debaser i huvudet ganska länge
Senaste fyndet: Cut off your hands debutskiva på Megastore. Import till normalpris. Heja!
Bästa huvudbonaden: Alltid mössa
Bästa transportmedel i Falun: Promenad. Annars bil. Har nog åkt buss max tio gånger i Falun.
Återvinner: Japp, vid Handlarn på Knoppen. En gång kom en kille förbi och fick våra äggkartonger. Han samlade på dem.

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar