17.12.08

Ett tal för köket, bland annat

Jag blir alltid inspirerad av Blondinbellas blogg.
Hon lyckas jäkligt bra med vissa saker. Till exempel att visa upp sitt perfekta liv. Det är hämtlunchar med bästisar, det är tidiga julklappar av pojkvännen och det är produktplaceringar överallt. Och vimmelbilder från olika premiärer. Hon är den som många vill vara. Hon är framgången själv i den världen. Hon posar på varje bild. Alltid den fina fasaden som visas upp för i bloggvärlden vinklar vi själva hur vi vill att andra ska uppfatta vår verklighet.
Som sagt, jag blir inspirerad, att göra tvärt om.
Mitt indiehjärta slår och slår va det väl någon som sjöng liksom.

När jag stegade ut från jobbet strax innan 10 i morse så var det nästan mörkt. Jag har aldrig sett ett sånt gråmörktmulet molntäcke över Falu stad.

Strömadaptern till min raouter har lämnat in. Ger inte ifrån sig ett volt. Detta innebär att det inte finns något trådlöst nätverk här hemma. Och då får man sitta med sin bärbara dator i köket istället. Och det är riktigt trevligt att sitta bredvid vid bänken i köket och blogga. Kaffekokaren puttrar bredvid och bakom ryggen väntar disken. Ja detta borde jag göra oftare. Det nya svarta liksom; köket!
Ja det var en glimt ur mitt lilla liv. Från och med söndag är jag sambo på riktigt. Då börjar ett nytt kapitel i livet. Jag längtar!

1 kommentar:

Almgården sa...

Du HÖRDE inte henne på hennes nya Tv-program??? Där föll all glamour tyckte jag varjefall, vilken korkad fjortisröst hon hade! Hom verkade helt blåst på det lilla man kunde se på nån webbtv. Men annars håller jag med dig angående fasader och rätta vinklar!

Kram

 
Musik bloggar