18.12.08

Tårtanton talar ut

För några dagar sedan upptäckte jag att jag känner den person som kastade en tårta på kungen.
Allt som har med våran svenska konung är väldigt komiskt tycker jag. Kungen är egentligen en helt vanlig Svensson. Han skulle antagligen gå mer i mysbyxor än kavaj om hade fått välja liksom.

Så bara för Cabinstreets läsare: Karl-Anton talar ut om tårtattacken!

Hur kom du på idén att kasta en tårta på kungen?
Det var jag och några vänner som kallades tårtkastarligan av massmedia, vi var ganska lugna killar i övrigt som ville skojja till det lite på ett ok plan.

Va var det för tårta?
En gräddtårta med jordgubbar på.

Hur förbereder man en tårtattack?
Mycket pepp talk, lugna ner sig aningen och tänka rationellt. Ingen alkohol/droger givetvis.

Varför just kungen?
För att han verkade ett lämpligt mål, kan ta skämt och tyckte att han verkade ha det trist därute på Drottningholm.

Va sa han?
Inte så mycket på själva tillfället, men han skrattade mest efter vad jag har förstått.

Va hände efter kastningen?
Säpokillarna brottade ner mig och gjorde någon form av ninjalås på min arm samt släpade in mig i en svart bil. Jag gjorde inget motstånd och log mest åt hela situationen.

Va blev det för rättsligt efterspel?
Häktet en dag, fick åka hem sedan. Högmålsbrott var domen och fick böta 3000 kronor.

Ångrar du dig?
Inte för själva handlingen, dock blev mina föräldrar lite besvikna och det är jue inte roligt, eftersom jag har en bra relation till mina päron.

Tack Karl-Anton. Enligt källor så är det bara Karl-Anton och Jacob Johan Anckarström som blivit dömd för högmålsbrott.

Aftonbladet intervjuade Arne som stod i folksamman under attacken, han bad kungen om ursäkt efter attacken, på Varbergs vägnar.

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar