27.6.07

Det är kul att köpa skivor



Det är roligt att köpa skivor tycker jag. Då får man ett skivomslag med. Det är lite fiffigt. Efter för mycket mp3:ande vid datorn så satte jag mig ner framför stereon och verkligen höll i omslaget och läste med i texterna. Det var längesedan man gjorde det. Visserligen läste jag inte Justice texter, dom sjunger inte så mycket. Men kolla bilden ovanför. Jag beställde en limiterad utgåva. Det lät roligt tyckte jag . Och kolla, det blir ett kors om man vecklar ut omslaget. Och skivan heter ju Cross! Himla roligt tycker jag. Och musiken på skivan får mig att dansa bananas. Justice låter som om någon har tagit lite klubbtakter och stoppat dom i en kastrull och kokat sönder allting. Vissa låtar är som en teckning som ett barn har ritat. Men sedan har den fula gubben kladdat över allt. Deras musik lever på marginalen. Det finns hela tiden en risk att låtarna förstörs. Japp. Så är det!

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar