4.6.07

Hej byggarbetsplats


Donk donk donk. Inte nu igen. Donk donk donk. Aldrig får jag vara ifred.

Ljudet av en svart grej som dunkar ner något i marken. Extra kul när man har jobbat morgon och ska sova mitt på dagen. Hejja mig. Jag bor bredvid en byggarbetsplats. Och idag så välte den svarta grejen som dunkar ner något i marken. Och för att lyfta den där meckapären så behövdes det tre kranbilar. Det är dom tre till vänster i bilden. Vi var några som stod och tittade på spektaklet. Då tänkte jag på en föredetta kompis. Så fort han såg en grävmaskin så var han tvungen att stnna och titta på den i typ en vecka. Jag tror han fick stånd också. Tydligen blev han grävmaskinsförare senare i livet. Då får han ju ha stånd på jobbet. Ehh ja.

Inte nog med en massa kranar och gubbar som ropar "jöbba nu pöjkar!" så bor jag också granne med baracker. Dom har ställt upp barackerna i samma höjd som mina fönster. Så jag kan se rätt in i deras fikarum. Visserligen är det ju trevligt att ha sällskap under frukosten men någon måtta får det vara på skojsigheterna.

Idag har jag köpt en present. Jag tror den som ska få den blir glad. Då blir jag också glad :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooh, en present! Till vem då, undrar jag... Kanske någon som fyller år på fredag? Jag vet ju inte vad det är för present, men jag tror också att den som får den blir glad... Puss!

 
Musik bloggar