6.7.07

Loves sköna värld


Allting kändes plötsligt så äkta. Förträffliga Record Hunter i Stockholm hade faktiskt två begagnade exemplar av Florence Valentins senaste skiva "Pokerkväll i Vårby gård". Ett kortdrag senare var skivan min. Inte en massa ofysiska mp3:or utan en riktig skiva i min hand. Jag blev inte besviken. Tvärtom. Skivan bjuder på tio sånger om allt känns som punk. En slags protest mot allt (nästan!). Opolerat och äkta. Läs och begrunda:

"Och om jag vore imponerad. Av att läsa nåt med Jonas Hassen Khemiri. Och om
jag tyckte det var bra. Då skulle det inte vara jag".

"Producera vapen i Bofors. För det säljer Sverige rekord på. Så när det smäller i Pakistan. Då är det smällar man får ta".


För övrigt bjöd Stockholm på goda vänner och en förkylning. Mindre trevligt.

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar