1.7.07

Peace and love - summering

Nu är årets Peace and Love-festival över. Jag har fotat som en blå. Nästa år ska jag skaffa sånn där väst så jag kan stå i pressdiket. Kolla in mina bilder från årets festival här. Ganska nöjd!

Okej. Här kommer en sammanfattning av Peace and love-festivalen 2007 från mitt perspektiv:


Festivalens skönaste citat: "Va? Kommer Bob Dylan" (Nej Olofsson, han heter Prop Dylan!)
Festivalens bästa band: Shout Out Louds, Tomas Andersson Wij på god andra plats!
Festivalens bästa extranummer: Timbakk och Damm! på The Ark
Festivalens nyfödda festivalfreak: Ola Ost
Festivalens skräll: Att Orsaflickan va missnöjd (eller inte imponerad) med The Ark-konserten
Festivalens "vi-gör-en-Phone-me": Publiken som dansade med Iggy Pop
Festivalens "jag-borde-sluta-sjunga": Ulf Dagerby
Festivalens kändiskonsert: Stefan Sundström med vänner (Winnerbäck, Fjodor, Johan Johansson med flera)
Festivalens "det-här-kan-man-kanske-skippa-nästa-år": Alla stora konserter, det är kul med tre låtar men sedan blir dom ganska opersonliga. "Ni är den bästa publiken, bla bla bla".


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag skulle påstå att jag var missnöjd med The Ark-konserten... Jag var snarare "inte imponerad". Men jag förväntade mig att bli imponerad, så då kanske jag är missnöjd ändå... Dock var avslutningen - "Prayer for the Weekend" med Timbuktu och Damn! riktigt, riktigt bra! Kram kram!

Karlsson sa...

Ost! Jag är inget freak. Bara festival.

 
Musik bloggar