7.1.09

Håll tyst svenskar

Nu hoppas jag verkligen på ett samarbete mellan The Soundtrack of our lives och Olle i Lasse Stefanz! Med tanke på deras kompisskap på grammisgalan...
Ett samarbete är ju inte helt omöjligt. Plura sjunger ju på den där låten om baren som Lasse Stefanz har gjort, så dom verkar inte helt främmande för samarbeten...

Det var också kul att Anna Ternheim fick grammisar. Hennes senaste platta är verkligen bra, hon är duktig på att fånga stämningar i musiken...

Så fick folket säga sitt om årets låt. Och då går det bara åt skogen. Jennie let me love you eller va den heter med EMD har ju inte varit 2008:s musikaliska höjdpunkt. Ja tycker svenska folket ska vara tysta. Schhh! Tyst.

Och ständigt denna Kleerup. Eller Gleerup som vi säger ibland.
Han fick tre grammisar. Bland annat årets nykomling. Nykomling? Det känns som han har hållt på länge för att vara en nykomling. Visst är Kleerup bra men jag vet inte om han var värd tre grammisar.

Och var tog Markus Krunegård vägen? Han blev galans stora tvåa. Kan få priset: nästan-en-grammis-grammisen. Det blir väl en låt kan man tänka om spektaklet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väl rutet!

(men Anna Ternheim håller jag inte med om. Dels skulle Annika Norlin ha vunnit och dels var Anna för full för att sjunga och borde promenera hem.)

Maria sa...

Jag tyckte faktiskt att det var lite roligt att EMD fick pris, med tanke på hur man drev med dem i de där månadssnuttarna av musikåret 2008. Däremot saknar de ju totalt karisma... "Zzz" när de uppträdde!

Anna Ternheim borde alltid få pris, för hon blir så glad, till skillnad från andra som ska vara drygt oberörda pristagare.

Till sist, som jag alltid har sagt... Kleerup är oerhört överskattad! Gå och klipp dig! (Inte för att håret och musiken hänger ihop, men ändå... Jag blir smått irriterad bara jag ser honom.)

Puss!

 
Musik bloggar