8.1.09

Kleerup blev arg

Igår: tjo och tjim på Grammisgalan, sluddriga tal med Kerstin Dellert.
Idag: kvällsblaskorna skriver om Kleerups pisseprov.
Enligt vad som står så ska polisen ha tagit urinprov på en massa artister som deltagit på galan, under själva direktsändningen. Galans självklaraste kung, Kleerup, får själv klämma ut några droppar åt poliserna vilket resulterar i ett annorlunda tacktal:

- Jag tycker att det är tråkigt att bo i ett land där polisen är så jävla torr. Annars älskar jag er alla. Och om ni ser någon med hörsnäcka, så pissa innan ... puss på er, sa Kleerup.

Problematiken uppenbar. Polisen hårdbevakar artisternas stora firmafest. Irritationen uppenbar hos artisterna. Ebbot, Robyn och Kleerup spyr galla över händelsen i kvällstidningarna.
Det är väl klart att poliserna slår till där det förmodligen används en hel del droger. Men samtidigt så förstår jag att artisterna tycker dom är partycrashare.
Okej för att det kommit till en jäkla massa bra musik under drogpåverkan. Men jag tror musiken kan göras UTAN drogpåverkan.
Droger är äckligt. Fulla människor kan man hålla någorlunda koll på liksom. Men höga människor har jag aldrig fattat hur dom funkar.
Jag har blivit erbjuden att testa några gånger. Exempelvis av några skåningar på ett Roskilde.
Senast under Peace and love av några idioter som tog fram en massa grejer och frågade om vi skulle ha...
Men det räcker väl med att vara full som en kastrull?

Nej Kleerup kan vara hur förbannad på farbror polisen som helst.
Knark är bajs.
(OBS! Jag påstår inte att Kleerup var påverkad av droger. Det har jag inga belägg för. Han vara bara förbannad på polisens arbetsmetoder)

Inga kommentarer:

 
Musik bloggar