2.10.08

Hej ekonomi!

Jag har alltid bytt tevekanal när ekonominyheterna kommer på teve. Eller A-ekonomi. Massa plus och minustecken susar förbi i rutan och börser som går upp och ner.

Men vad händer mannen?
Jo helt plötsligt så hittar jag mig själv djupt försjunken i DN:s ekonomidel samtidigt som jag säger, jaha, hmm, jaså. Mitt ekonomiintresse har väckts. Visserligen har jag alltid varit intresserad av privatekonomi men nu vill jag lära mig allt om börsar och hajar och wall streetar.

Att det ska till en ekonomisk kris för att man ska bli intresserad.
Men det är mycket att förstå när det gäller ekonomi och sånt. Men jag vill förstå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det barkar utåt för mer än bara ekonomin ser jag. Aktieportfölj och nu DN Ekonomi. Du börjar bli gammal mannen. Snart lika gammal som mig som ju varit på Bingolotto : )

Anonym sa...

Indiefarfar har nu kort och gott bara blivit farfar.

Cabinstreet sa...

Hahaha!
Jag är farfar.

Anonym sa...

Jag hejjar på Dig Peter! Det har jag alltid gjort. Känner alldeles för ofta igen mig i texterna. Krisen är skitspännande. Såg i dag Lennart Perssons intervju med reinfeldt. Villle inte missa ett ord. Roligt att Reinfeldt vägde alla sina ordval på våg. Det gäller att säga rätt saker när ekonomin är i gungning... Ska på invigningen av den nya statliga insättningsgarantin nu. Den börjar i natt och fortsätter tills börsen öppnar. kram kram

 
Musik bloggar