26.10.08

Greatest Kent (alt. Cabinstreet aktiverar: gör din egen Kent-skiva!)

Nästa vecka kommer Kentboxen. Som jag redan har beställt.
Och så här i Kent-tider så tänkte jag aktivera alla Kentfans som läser denna blogg (Kalle, Jocke, Fridah plus ni som känner er träffade). Jag kommer presentera min "Greatest Kent"-skiva här nedan.
Bästa låtarna med Kent alltså!

Nu vill jag att ni gör eran best-of-skiva med sveriges bästa rock/popband (ja, efter bob hund då!)

Så kan vi peppra varandra med åsikter sen. Ja börja välja ut låtar nu och publicera på era bloggar.

Men först: Cabinstreet presenterar skivomslaget:



(Det blev en dubbelskiva)
Greatest Kent #1
Halka
Våga Vara Rädd
En Himmelsk Drog
Max 500
Frank
Livrädd Med Stil
Vid Din Sida
En Timme En Minut
Stenbrott
Palace & Main
Tick Tack
Kungen Är Död

Greatest Kent #2
747
VinterNoll2
Elite
Blåjeans
Kallt Kaffe
Chans
Kräm (Så Nära Får Ingen Gå)
Jag vill inte vara rädd
Avtryck
Bianca
10 Minuter (För Mig Själv)
Utang Dina Andetag
Järnspöken

Avslutningsvis, Cabinstreet kommenterar:
Shit, det här va svettigt. Speciellt med övergångarna, passar dom här låtarna bredvid varandra och så vidare...

Uppdatering: Fridahs lista
Kalles lista
Jockes

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är the most indie woman on earth. Fram tills dess att någon har med något av Havsänglar tycker jag att jag - för att använda Idoltermer - sitter säkert.

Anonym sa...

Nu är min fixad på min blogg.

Joakim sa...

Jag håller er på halster med min egen "best of".

suchalonleysoul sa...

jag förstår inte allas förkärlek till blåjeans.. men jag ska tänka på saken, göra mig en egen lista..

jag tycker jag är en av alla dom som läser som är en kent-nörd..

Anonym sa...

Bra samling med låtar av Kent, skulle nog ha med många av dem själv.
Men mannen i den vita hatten borde ha en självklart plats ju^^

 
Musik bloggar