10.10.08

Tack sopbilen

Som ni vet så bor jag ju på ett nytt ställe, i en lägenhet i en villa. I resten av villan bor hyresvärds-paret.

I Falun så måste man ställa ut soptunnorna när sopbilen ska komma och tömma. Man måste köra ut dom till vägkanten. Detta för att sopbilen ska kunna hissa upp tunnorna och tömma dom, så sopgubben/gumman slipper att gå ut.
Nu var det min tur att ställa ut tunnorna. Jajjemen, jag stövlade ut igår kväll och ställde ut dom.
Men tror ni dom var tömda nu på morgonen? Näe. Jag hade ju ställt tunnorna åt fel håll! Så då struntar sopbilen att tömma dom, för dom vill ju inte gå ut från sin varma hytt, antar jag.
Jaha vad gör man nu då? En fullsmockad tunna med soppåsar och några pappkassar med kompost? Och nästa tömning är om två veckor. Grattis Peter. Tack ska du ha, tack ska du ha.

Men kretaiv som jag är (ibland!) så ringde jag sopföretaget vi har här. Jag drog snyftvarianten till hon i kundtjänst. "Det var första gången jag skulle ställa ut tunnorna, jag är inte så van". Jag måste ju vara den dom kommer att skratta åt på fikarasten idag! Men hon var snäll i andra luren. Jag fick vända på tunnorna och sopbilen kom och tömde tunnorna. Puh. Tack sopbilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, bra Peter! *tummen upp*

Anonym sa...

Vad rart, jag kan liksom höra det samtalet.
Och så skulle jag vilja höra hur sopgubbarna reagerade när de fick höra att telefonisten lovat dig att de skulle åka dit igen. Hade ju varit lite mer effektivt om de tagit tunnan redan från början.

 
Musik bloggar