18.11.08

Gaaaah!

Idag är en sån där dag. Jag irriterar mig på allt och alla (nästan alla). Det började nog med den ständiga idiotiska uppblåsta diskussion om Håkan Hellström, om han sjunger falskt eller inte. Jag är så jävla trött på alla musikkonservativa människor som inte kan inse att det finns musik som kommit efter Kalle Jularbo och Trio med bumba. 

Jag syftar på folk över 50 som inte förstår att Håkan Hellström har format en hel musikgeneration, hur den låter, hur musik görs. Allt behöver inte vara tipptopp. Huvudsaken är att känslan finns där. KÄNSLAN gott folk, nej skit i det lyssna på Toto och James Blunt istället och förbli som förstelnade potatissäckar resten av livet. Eller sätt er på torget bland alla alkisar och måsar och gör stora plakat med texten: DET VAR BÄTTRE FÖRR. 

"Han sjunger ju falskt" ja en sen då? Låt han göra det. 
Jag förstår att folk har olika smak, att musik låter olika i folks öron. Men var lite öppna för fasen för vad andra tycker. Och var inte så himla egoistiska. Och lyssna på ungdomar och kidsen. Folk pratar om åldersrasism jämt och ständigt. Ibland hör man att "jag träffade några ungdomar som FAKTISKT var trevliga". Nämen oj ursäkta finns det ungdomar som är trevliga som inte är halvkriminella och som inte pajar och super och knarkar. Ja det var ett sidospår i HH-snacket men idag är en sådan dag, som sagt. 

"Diskussionen" som jag skrev om tidigare slutade med att jag hänvisade Håkanhatarna till ålderdomshemmet, för där skulle visst Trio med bumba uppträda.
Min mormor tycker faktiskt Håkan är bra, lite käck så där. Heja mormor. Till trottenhelgen lovar jag att spela en Taube eller två för dig mormor. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Misstänker att Håkan-snacket kom i samband med diskussion om fotbollsgalan?

Du verkar lite upprörd just nu så jag besparar dig mer "konservativt" tyckande.. :)

Fast! Att tycka att Håkan är dålig är inte det samma sak som att inte acceptera honom som artist. För visst underhåller han.

Anonym sa...

Väl rutet!
(Det är roligt med rubriken, jag trodde du skulle modeblogga och avsluta med "GAAH, CRAVINGS!".)

Anonym sa...

Shit man! Den diskussionen. JAg vet inte hur länge jag varit med om den. Jag gillar faktiskt känslan hos Håkan, men samtidigt orka rjag inte för mycket. MEn jag gillar honom... Lite som jag gillar Kent... fast bättre med Håkan. Men jag älskar det i cirka 30 minuter. Sen går jag och spyr... hahaha... håller i alla fall helt och fullt med dig. Fast jag har inte varit sådär arg på ganska länge. Senast var nog i går... när jag tänker efter. LÄNGE LEVE FOLKET! Knäppt inlägg. jajamen. men varför inte? Jag är lite som Håkan. Det är bara att köra... Erkänn att känslan finns i mitt inlägg. En slags berättarteknik som är intressant. Man läser liksom allt. Fast det är bara skit typ... men ändå med substans. Och en känsla av liv. mohahaha. kram!

Cabinstreet sa...

Tomas: Japp det var i samband med Zlatan och galan. Jag upprörd?!?! Nej aldrig, haha! Det bästa med att ha en egen blogg är att man kan vara hur arg som helst och hur bitter som helst och skriva hur onyanserat och hur partiskt man vill. Underbart!

Fridah: Hmm, kanske ska börja modeblogga lite. Dagens outfit: Jobbtröja med lila sjal, likadan som en kvinnlig arbetskamrat har. Ush va bögigt :-)

Markus: "Älskar det i 30 min sen går jag och spyr" Haha! Jag hittar inte det inlägget du pratar om...?

 
Musik bloggar