22.4.08

Kvällspoesi

Idag damp det ner ett tjockt kuvert i min brevlåda.
Avsändare cdon. I kuvertet låg det tre skivor; Kents singel Genaration ex, Vapnets nya skiva Döda fallet och Doktor Kosmos Hallå? Och det är svårt att bli besviken.

Vapnet vapnet vapnet. Vad ska man säga? Allvarlig svensk pop om hur det egentligen är i livet. Inget trams. Ibland kan jag vara så trött på Vapnet. Jag var det lite inför den här skivan. Men nej då. De levererar fortfarande. Nu när gruppen lagt de elektroniska prylarna åt sidan så låter det mer ordentligt på något sätt. Kanske lite tråkigare. Men bra ändå. Ja, ni hänger säkert med. De starkaste spåren på skivan efter en lyssning är Plötsligt händer det inte, Nyår och Det rör inte hjärtat. Jag gillar Vapnets texter. Ett exempel är: Långsamt sluter natten sig kring dig, kemiskt ljus från datorn över dig, du säger något för dig själv, för att se om rösten fungerar än. Fin kvällspoesi signerat året 2008.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kents nya singel? Sjukt. det finns alltså folk som fortfarande köper singlar. imponerande pjotor. att bara köpa skivor fortfarande är imponerande men singlar är stort!!

Cabinstreet sa...

Just Kents singelköp har blivit en grej för mig. Köpte de två första och sen ville jag ha den tredje från skivan så är samlingen komplett (i alla fall från senaste plattan) Dessutom finns det extraspår på singlarna. Till exempel låten Tick Tack från Ingenting. Riktigt bra Kentlåt!
Jag tycker skivor är gött. Särskilt vinyl. Jag har blivit skivtokig. Ahhhh!

 
Musik bloggar