17.4.08

Svenne Banan på Peace and love

Nu är det snart dags för festival. Själv kör jag pensionärsalternativet, eller sova-hemma-alternativet. Jag talar om Peace and Love-festivalen i Borlänge. Med perfekt pendlingsavstånd till ettan i Falu kommuné. Jag kan lätt bli trött på konserter på festivaler. För jag går nog på lite samma år efter år. Så i år tänkte jag göra annorlunda. Satsa på annorlunda kort. Spela utanför boxen. Mata hästen med kakor (?).
Inte bara tänka indie och inte gå på "måstebanden".

Kanske man ska satsa på dom här artisterna på årets Peace and love:

Anna Järvinen
In Falmes
Petter
Pugh Rogefeldt
The Wombats
Eldkvarn
Ken
Sex Pistols
Stefan Sundström
The Waterboys
Adam Tensta
De lyckliga kompisarna
Håkan Hellström
Mustasch
Kent

Oj oj va originell man var (ironi!). Vilken svennebanan man är. Haha!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skippar du Mando, Hästpojken och The Hives alltså!
DET är ju indie om något, att kolla på typ Jill Johnson eller något när alla andra kollar på Howlin' Pelle!

Cabinstreet sa...

Kanske Mando och Hives då...

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=z8l1kzQxBN4&feature=related

titta noga på bilderna så ser du nåt du antagligen känner igen...

Cabinstreet sa...

Åhå! Coolt...

Anonym sa...

ja, Petter känns verkligen som du :-P

 
Musik bloggar