13.7.08

Cabinstreet goes DANSBAND!

Dags att vara lite folklig i den här bloggen.
Min pappa är ett Sven-Ingvars-fan. Kanske inte så där att han stalkar dom men han har alltid lyssnat på dom. En anledning, tror jag i alla fall, är att dom inte är så där dansbandsjobbiga. Inget konstigt uttal i sången som till exempel Lasse Stefanz har. De går inte att dansa till heller, det sa en dansbandsdanserska till mig en gång. Så Sven-Ingvars kanske är en bra kompromiss, någonstans mellan rock och dansband.

Hur som helst.
Om man plockar fram de gamla inspelningarna med bandet så finns det faktiskt guldkorn.
Bandet låter så oskyldiga, försiktiga och nästan viskande. Och med sång på värmländska. Lyssna bara på "Te dans mä Karlstatösera". Känn takten, värsta groovet. Detta var innan krogshower och dryckesskandaler.

1 kommentar:

Maria sa...

Ja, det ska vara Peter som försöker sig på att "hajpa" dansband...

Jag kikade nyss på din arbetsplats hemsida (inte särskrivning!)... Där såg jag ett nytt tillägg i din presentation... och blev glad!

Puss!

 
Musik bloggar