7.7.08

Semsterfixering och heja november

Det här med att ha semester är underligt. Om man inte har en bunt med ungar och en trädgård att pyssla med så kan det vara lite svårt att veta vad man ska göra på semestern. Visst har jag varit ute och åkt lite var och här men det har funnits stunder då jag inte vetat vad jag ska hitta på.

Idag kom jag tillbaka till jobbet. Många har frågat; hur var det på semestern? Jo tack det var väl bra svarade jag.

Jag tror att många är fixerade vid de futtiga veckorna på sommarhalvåret som kallas semester.
När man ska ha semestern, hur vädret ska bli, vad man ska göra och hur himla härligt det ska bli och hur mycket man ska koppla av och att man ska läsa ut den andra Steig Larsson-boken.

Puh.

Det verkar, på vissa, att hela livet hänger på semesterveckorna på sommaren. Alla andra veckor då? Nej pest och pina då måste man jobba förstår du väl lille vän? Och det är ju dödstrist.
Nej det är det inte alls säger ja.

Jag tycker nästan synd om alla trista marsveckor som ingen tycker om och alla deprimerade novembereftermiddagar. Vem bryr sig om dom?

Den stora utmaningen i livet är väl att kunna ha roligt på dessa tråkiga dagar då man inte har semester?

2 kommentarer:

Maria sa...

Du vet att jag håller med dig. Denna uppbyggda stress kring ledigheten är dömd att misslyckas. Sedan blir man besviken och tänker "varför har jag så tråkigt medan alla andra lever Pripps Blå-reklamsommar?"...

Gör vardagen till en fest istället! Själv ska jag unna mig en capresesallad ikväll! Men det kanske är för att jag är ledig idag... hmm...

Puss!

Cabinstreet sa...

Pripps Blå-reklamsommar! Det ska jag börja använda. Idag använde jag ett annat roligt ord som man sa back in the 90:s; panelhöna!

Puss!

 
Musik bloggar