3.7.08

Jag har småstadsbrillor

Den här bloggen har lagom med besökare. Jag vet ungefär vilka som besöker den dagligen, men sen halkar det in okända människor för mig, vilket förstås är kul!

Och vet ni... Cabinstreet har blivit glasögondeklarerad!

En kommentarsskrivare som kallar sig för Optican och har en blogg om glajjer.
Bloggaren menar ordagrant att: "du ser ut att ha trista småstadsbrillor". Jo visst bor jag i en småstad, inte visste jag att det fanns en kategori som heter småstadsbrillor. Jag testade faktiskt ett par glasögon ungefär som Jöback och Tomas Andersson Wij har, men kände mig väldigt obekväm i dom. Kändes inte som jag.
Med nya bågar skulle jag, enligt bloggaren, höja mitt "utseendestatus åtskilliga snäpp". Jo jag tackar! Folk skulle titta efter mig på falugatorna och ropa: Hurra! Honom ska vi ha! Utseendestatus känns väldigt mycket storstad, typ Stockholm.

Bloggaren har en ganska trevlig blogg, med en massa snygga glajjer. Ta en titt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Nog vänjer du dig med nya brillor. Det skulle gå så snabbt för alla bara " åå så fina glasögon du har"
Du verkar ju ha lite musikkoll. Ge mig ett låttips som jag ska ha på familjen sommarcd när vi bilar långa vägen upp till Piteå. Nåt nytt/halvnytt indiepopaktigt som jag kan briljera inför familjen med.

/Åsa

Cabinstreet sa...

Ja varför inte något från Kristian Anttilas nya skiva? En låt heter Smutser som är riktigt bra och rusig så där. Men då får man inte vara känslig för ord som CP eller fi**a. En bra bilåkarlåt är ju Doktors Komos låt "Doktor kosmos lägger upp en mediestrategi".

Så funkar ju Håkans nya skiva också, vilken låt som helst!

Anonym sa...

Tack för tipset! Smutser e klar! Den går in som min låt nr 3 efter Timo Räisinen och gamla goda Beach Boys. De kommer ju att bli succé med den texten!

 
Musik bloggar