12.6.08

Fler skivor...

Jag kunde inte hålla mig. På rasten svängde jag förbi brevlådan, och vips, där låg ett stort kuvert med en massa reaskivor jag hade beställt från en skivaffär i Solna. Bland annat Florence Valentins EP "Allt dom bygger upp ska vi meja ner".
I brevlådan låg också ett vaderat kuvert från Adrian recordings. Humpf.
Där låg Familjens singel "Huvudet i sanden". Singel!? Nej det är tolv spår på skivan med remixer på flera Familjen-låtar. Bland annat en ruskigt bra version av "Det snurrar i min skalle", någon Mike Downey. Den kommer svänga fint på dansgolvet/golven. Varför får jag den, tänker jag. Någonstans i bakhuvudet så ligger ett minne av att jag svarat på en tävling på nätet där priset var just den skivan. Gratis är gott!

Är det någon som kommer ihåg Speaker?
De hade en hit med "Who are you" som kom 96. Bandet låter som det gjorde då, lugna partier och sen på med distpedalen så att högtalarna spricker. Hårdpop med Popsicle-influenser.
Jag har för mig att bandet vände hamburgare i videon till låten.
Hur som helst fick jag deras skiva idag från den där skivaffären i Solna. Indieminne. Vete fasen om dom klassades som ett indieband just då men det var i dom svängarna jag upptäckte bob hund, Kent, Wannadies med flera.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har beställt skivor idag! Det var ett tag sedan sist... Denna gång blev det Anttila, Räisänen (det senaste albumet + DVD) och... monsieur France himself - Sebastien Tellier!

Puss!

Cabinstreet sa...

Ohhh! Bra där!
Anttila blir spännnade och Tellier blir också spännande - håller han en hel skiva?

The soundtrack of our lives har förresten släppt en ny singel och skiva kommer så småningom. Ja!

Puss!

 
Musik bloggar