5.6.08

Inför Orsaflicka i Orsadräkt

Nästa vecka är det dags. Direkt från Cabinstreets högkvarter. Vi presenterar stolt, med värme och glädje, jaaa viiist: Orsaflicka i Orsadräkt.

Det slutgiltiga beviset på att Orsaflicka är en flicka från Orsa. I helgen ska den nämligen på och eder fotograf kommer att dokuemtera allt. Så länge får vi nöja oss med en bildgoogle-sökning på Orsadräkt. Den första bilden som kom fram ser ut så här:
Den 18:e bilden som kom upp på sökordet Orsadräkt var den här:
Vill inte göra er besvikna, men något trumset blir det inte.

För övrigt har jag sovit dåligt på sistonde. Varm lägenhet i kombination med måsar som skriker, grannar som duschar och telefoner som ringer har gjort att mina morgonpass på jobbet blivit något sömninga. Och förresten; jag ska bli en riktig Svensson till hösten.

3 kommentarer:

Maria sa...

Alla Orsadräktsägare känner varandra! Nej, men allvarligt talat... jag är släkt med människorna på bilden! Kvinnan till höger på bilden var min syslöjdslärare på mellanstadiet, och hennes son, längst till vänster, var under samma tid min träslöjdslärare. Gissa var bilden är tagen? I Skattungbyn, så klart!

Puss!

Almgården sa...

Svensson till hösten? -Vad menar du med det?

Cabinstreet sa...

Maria: ja visste det! Alla känner alla i skattyoungby! Är du släkt med både syslöjdsläraren och träslöjdsläraren? Hihi!

Almgården: Jag ska flytta till en tvåa som ligger i en stooor villa i ett villaområde. Det är väl lite svenssonpoäng? Det ska bli skönt att komma ifrån centrum faktiskt!

 
Musik bloggar