3.6.08

Säterjäntan med köksluckor

I Säter i Dalarna finns det något som heter Säterjänta. En tjej från kommunen blir varje år årets Säterjänta. Det är väl något jippo kan jag tänka för traktens unga flickor, jag har inte fördjupat mig i vad dom ska göra som Säterjänta.

Men en sak vet jag. Säterjäntan ska posera i en massa tidningsannonser där hon posar med alla företags produkter.

Här följer ett urval:
Säterjäntan med golfbuffé, säterjäntan med knäckebröd, säterjäntan med kamerabilder, säterjäntan på en flytbrygga, säterjäntan med meloner, säterjäntan med trakrotcentralens personal, säterjäntan med skor, säterjäntan med köksluckor, säterjäntan med ramtral, säterjäntan spelar golf, säterjäntan med skruvdragare, med mera med mera.

Det är sånt som händer, jag har sagt det förr, bara i Dalarna.

2 kommentarer:

Maria sa...

För det första - vad är en "golfbuffé"? För det andra - vad menas med "jag har sagt det full"? Väl valda ord, eller slant du på tangenterna?

Hmm... slinta, slant, sluntit?

Puss!

Cabinstreet sa...

En golfbuffé är mat man äter vid en golfklubb... Inte en buffé med golfklubbor och bollar.
Jag kanske var full när jag skrev inlägget. Eller önskade att jag var full. Nääää!
Nu har jag i alla fall ändrat.

PUSS!

 
Musik bloggar