11.6.08

Fulsnygga Petter

Han är inte lika stöddig som Zlatan, inte lika tjurig som Kim Källström, inte lika mycket kalsongmodell som Ljungberg. Men han har en personlig frisyr, ser ut lite som han sett ett spöke, var nära på att göra självmål. Men! Han gjorde mål igår!

Visst var Zlatans mål en läckerhet, men jag gillar slitet i Hanssons mål. Ett jävla fulmål som någon sa, inte alls snyggt men dom fula målen räknas dom med!
Det är något vackert i hans mål. Och jag har ny idol i landslaget. Tobias Linderoth får ursäkta. Nu heter han Petter Hansson.

4 kommentarer:

Tankezoo.se sa...

Det är bara att hålla med. Särskilt i det att "det finns något vackert" i hans mål.
Det är som med livet på nåt sätt. Det är sällan livet är som Zlatans mål, även om såna dagar också kommer. Men livet är mer som Petters. Med ett himla engagemang når man till slut målet - i vad det nu kan vara.

Fint Peter! Du är en hejjans reflekterare!

Cabinstreet sa...

Tack!
Jag vill se mer mål av Petter Hansson! Men det vågar man väl inte hoppas på... Ska du börja blogga nu på tankezoo mäckiepäckie?

Anonym sa...

Det är ju typsikt att när det är en person från Söderhamn som lyckas med nåt fint, så är det fult, oerhört fulsnyggt! det kan faktiskt vara det fulaste EM-målet jag sett i mina dagar! =) Undra om det finns hopp för Herr Forell att snubbla in bollen nåt mästerskap här snart? inte en omöjlighet efter det här inte, man kanske skulle blivit fotbollsproffs ändå, eller brandman

Tankezoo.se sa...

Jag tänker också att jag ska bli fotbollsproffs nu. Har fått lite mersmak, och hur svårt kan det vara? Dom verkar inte så himla bra. Det är ju bara att öva lite och sen ge sig in i nån närkamp. Lätt att jag skulle göra mål om jag fick vara med i startelvan.

Ang. din fråga peter. Japp. jag har börjat blogga på Tankezoo.se . Där kan du se rätt in i min hjärna kompis.

kramkram

 
Musik bloggar