11.9.08

Det snurrar i min skeva skivskalle

Det närmar sig nyår med stormsteg!
Eller nej kanske inte det. Men snart står vi där mitt i julklappspappret och kommer på: Jäklar, jag måste göra en årsbästalista från musikåret 2008!
Jag har redan börjat fundera på bästa plattan i min lilla skivsamling från år 2008.

Det har kommit mycket bra i år. Vapnet visade att det fungerade att göra Vapnetmusik utan maskiner och började spela med en "riktig" trummis istället. Resultatet hör vi på "Döda fallet" och Vapnet är mästerliga på att beskriva samtidigt på ett småklurigt sätt utan att skriva folk på näsan.

Sen har Kleerup och Pacific! hållt ställningarna i min skivhylla och visar att det finns ett liv efter Familjens debut förra året.

För att inte tala om Doktor Kosmos Hallå?

I går så låg det ett paket med skivor i min brevlåda. Paketet innehöll bland annat Detektivbyråns senaste skiva "Wermland". Helt plötsligt så vill alla lära sig att spela dragspel och dansa vals. Detektiverna är otroligt bra på att hitta vemodet från Värmlands skogar, ett vemod som också finns här i Dalarna. Eller va fan, som finns i hela Sverige rättare sagt.

Sen kom väl Håkan Hellström med en skiva det här året va ? :-)

Någon som har fler kandidater till "Årets album"?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Caligula med Hästpojken!

Joakim sa...

Det var helt bisarrt, det med min Ipod. Jag vet inte riktigt vad man ska göra. dom vill ha dubbla priset av dess värde, för att laga den. Märkligt sa bull.

 
Musik bloggar