9.9.08

Giraff giraff giraff

Det har hänt igen.
Jag har blivit drabbad av en produkt. Förra gången så skrev jag om Peter Jöbacks glasögon och då kommenterade en tjej som tyckte jag hade "småstadsglasögon" och tyckte jag skulle köpa ett par nya glajjor. Tjejen ifråga hade en glasögonblogg och jag förmodar att hon var någon slags försäljare.

I föregående inlägg hände det igen.
Jag spydde galla över min dammsugare som jag bara slår mig på, och som är smidig som ett kylskåp. Och vips så var det någon som kommenterade och ville komma i kontakt med mig angående blogginlägget. Jag mailade och frågade vad som stod på.
Det handlar om ett erbjudande som denna människa har till mig. Hon vill att jag ska delta i en tävling för att företaget i fråga fyller 90 år. Man ska skicka in en bild på sig själv och berätta om sitt bästa minne från köket. Bara det är ju lite suspekt. (Jag minns när jag stekte min första pyttipanna, jag minns min första blandfärs, jag minns mina första makaroner med ketchup). Om jag är med i tävlingen så har jag chans att vinna en ny...DAMMSUGARE!
Alltså, det verkar som om företag sitter och söker på vissa ord i bloggar och skriver halvpersonliga kommentarer med små fina erbjudanden med sådana produkter man bloggar om. Kära bloggläsare, gå inte på det här, det handlar om reklam!

Men jag undrar vad nästa reklamkommentar/erbjudande blir. Vi testar. Jag skriver giraff giraff giraff och så ska vi se om jag får något erbjudande om att skaffa en giraff till ett förmånligt pris.
Eller kanske budgetproposition budgetproposition budgetproposition. Får jag erbjudande om att få nyhetsbrev om det penningpoltiska läget i Sverige nu?
Ja den som lever få se.

Är det någon som har någon aning vad den här metoden kallas?

Bara så ni vet, den här reklamen ska bli reklamfri.

3 kommentarer:

Joakim sa...

Just nu har du möjlighet att vinna ett safariäventyr i Tanzania.
Tävla med Rosa Bussarna och vinn en upplevelse att minnas för livet!

Cabinstreet sa...

Åhå!
Finns det svenskt kaffe på hotellet?

Anonym sa...

Äh, jag tycker du ska skriva nåt minne från ljungskiletiden. Från köket på Västkust. Där någon tappade ut popcorn i en hastigt uppkommen avundsjuka. Eller nåt sånt...

 
Musik bloggar