28.9.08

Välkommen till sms-sfären farsan

Det här med föräldrar och sms är ju en intressant kombination.
Vi vet ju att sms-skrivande hör våran generation till. Ja kanske inte bara 80-talisterna, men vi har varit med på tiden då man inte skickade sms och tiden då man skickar sms ungefär lika mycket, femtiofemtio om ni förstår.

Mor min skickade sitt första sms till mig för ungefär två år sedan tror jag. STORA BOKSTÄVER OCH INGEN PUNKT, var det som gällde i morsans meddelanden. Idag fick jag mitt första sms från far. Små bokstäver men utan punkt.
Jag svarade gladligen och avslutade med frågan vad dom gjorde där hemma. Då kom det fullständiga svaret; "Vi är på".
Okej... På vaddå?
Några minuter kom svaret; "Jag försöker skriva att vi är på orust"

Bra far, och välkommen till smssfären

1 kommentar:

Almgården sa...

Ja, han var lycklig över att få 3000 gratis mail sa han! Han höll på här länge med ditt sms...

Kram

 
Musik bloggar